STATUT
Fundacji REFFORM
na Rzecz Promocji Zdrowia, Budowania Więzi Społecznych
oraz Przeciwdziałania Wykluczeniom i Dyskryminacji
z siedzibą w Warszawie
Fundacja pod nazwą Fundacja REFFORM na Rzecz Promocji Zdrowia, Budowania Więzi Społecznych oraz Przeciwdziałania Wykluczeniom i Dyskryminacji, zwana dalej „Fundacją”, ustanowiona przez Roberta Strzeleckiego, dalej „Fundatorem”, aktem notarialnym sporządzonym w dniu 8 kwietnia 2016 roku przez notariusz Anitę Hnatyszyn w jej Kancelarii Notarialnej w Warszawie, przy Al. Niepodległości nr 35 lokal 4, za numerem repertorium A 1204/2016, działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach oraz postanowień niniejszego Statutu.
ROZDZIAŁ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Oznaczenia i charakter prawny
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Czas trwania Fundacji nie jest oznaczony.
- Fundacja używa pieczęci z napisem wskazującym jej nazwę, siedzibę i adres.
- Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
- Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
§ 2. Siedziba i teren działalności
- Siedzibą Fundacji jest miasto stołeczne Warszawa.
- Terenem działania Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej i zagranica.
- Fundacja może:
- tworzyć oddziały, zakłady, filie i przedstawicielstwa w kraju i za granicą,
- uczestniczyć w fundacjach.
§ 3. Nadzór nad Fundacją
Dla sprawowania nadzoru nad Fundacją ze względu na jej cele właściwy jest minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.
§ 4. Wyróżnienia
- Fundacja może ustanawiać stypendia, odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym przy realizacji jej celów.
- Fundacja może nadawać osobom fizycznym tytuł Honorowego Członka Kapituły Fundacji za wybitne osiągnięcia zbieżne z celami Fundacji. Tytuł może być nadany na czas określony lub nieokreślony.
§ 5. Działalność pożytku publicznego
- Fundacja jest organizacją pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. - Fundacja prowadzi działalność społecznie użyteczną w sferze zadań publicznych na rzecz ogółu społeczności a działalność ta jest wyłączną statutową działalnością Fundacji.
ROZDZIAŁ II. CELE I ZASADY DZIAŁANIA FUNDACJI
§ 6. Cele Fundacji
Celami Fundacji są:
- Edukacja i propagowanie wiedzy o zdrowiu oraz promocja zdrowia.
- Budowanie więzi społecznych.
- Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
- Krzewienie równouprawnienia i postaw antydyskryminacyjnych oraz wspieranie przedsięwzięć z nimi związanych.
- Wspieranie przedsięwzięć mających za przedmiot edukację zdrowotną, profilaktykę zagrożeń dla zdrowia i bezpieczny seks w społeczeństwie.
- Niesienie pomocy społecznej osobom najuboższym i chorym.
- Prowadzenie akcji dobroczynnych.
- Prowadzenie działalności w zakresie organizowania lub współorganizowania przedsięwzięć o charakterze społecznym, integracyjnym i kulturalno-oświatowym.
§ 7. Realizacja celów Fundacji
Fundacja realizuje swoje cele poprzez prowadzenie nieodpłatnej działalności pożytku publicznego w zakresie:
- Organizowania i finansowania:
- akcji społecznych, dyskusji, konferencji, wykładów, odczytów, konkursów i plebiscytów oraz innych form przekazywania wiedzy;
- zakupu towarów dla ratowania zdrowia lub życia;
- akcji oraz kampanii społecznych mających na celu propagowanie prawa antydyskryminacyjnego oraz równouprawnienia i zapobiegania wykluczeniu społecznemu;
- konkursów środowiskowych, współpracy z innymi organizacjami,
w tym z fundacjami i stowarzyszeniami w Polsce i zagranicą działającymi na rzecz konsolidacji środowisk i równouprawnienia; - przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, których celem jest promocja zdrowia.
- Finansowania kosztów leczenia osób zagrożonych utratą zdrowia lub życia.
- Udzielania, organizowania lub współorganizowania pomocy społecznej.
- Prowadzenia finansowanej przez Fundację działalności publicystycznej
i informacyjnej, w tym w drodze wydawniczej książek, czasopism, broszur
i wydawnictw specjalnych oraz internetowych. - Podejmowania przedsięwzięć wspierających rozwój polityki antydyskryminacyjnej, w tym organizowanie i finansowanie przedsięwzięć o charakterze społecznym i kulturalno-oświatowym.
- Organizowania akcji zbierania podpisów do władz w sprawie zmiany przepisów prawa.
§ 8. Działalność gospodarcza
- Fundacja może prowadzić w kraju i za granicą działalność gospodarczą służącą realizacji celów statutowych.
- Przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest:
- działalność agencji reklamowych (PKD 73.11.Z);
- działalność portali internetowych (PKD 63.12.Z);
- wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z);
- działalność obiektów kulturalnych (PKD 90.04.Z);
- wydawanie książek (PKD 58.11.Z);
- wydawanie gazet (PKD 58.13.Z);
- public relations i komunikacja (PKD 70.21.Z);
- pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 70.22.Z);
- działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 82.30.Z);
- pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 74.90.Z).
- Dla realizacji swych statutowych celów Fundacja może także podejmować współpracę z innymi osobami prawnymi i fizycznymi, w szczególności z jednostkami samorządu terytorialnego i właściwym ministrem.
§ 9. Współpraca
Dla osiągnięcia swoich celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych, prowadzących działalność zbieżną z celami Fundacji, w tym: stowarzyszeń, zrzeszeń, fundacji, szkół oraz kół i klubów.
ROZDZIAŁ III. MAJĄTEK I DOCHODY FUNDACJI
§ 10. Majątek Fundacji
Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) w całości przekazany przez Fundatora oraz środki finansowe, nieruchomości i majątek ruchomy, pozyskane przez Fundację
w trakcie jej działania. Środki z funduszu założycielskiego przeznaczone na działalność gospodarczą wynoszą 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych).
§ 11. Odpowiedzialność finansowa
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
§ 12. Dochody Fundacji
- Dochody Fundacji pochodzą z:
- darowizn, spadków i zapisów;
- subwencji i dotacji osób prawnych i fizycznych;
- zbiórek publicznych i aukcji;
- wpływów pochodzących z wkładów na rachunkach bankowych
i lokat kapitałowych oraz z papierów wartościowych; - dochodów z majątku nieruchomego i ruchomego oraz praw majątkowych.
- Dochody z darowizn, spadków i zapisów oraz subwencji i dotacji mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia, Zarząd Fundacji składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza tylko wówczas, gdy w chwili składania tego oświadczenia jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe.
§ 13. Księgowość finansowa
Działalność gospodarcza Fundacji wyodrębniona jest na poziome księgowym i rachunkowym.
§ 14. Działalność zakazana
Z majątku Fundacji, a także ze środków na realizację celów Fundacji i pokrycie kosztów jej działalności zabrania się:
- Udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań w stosunku do członków organów Fundacji lub pracowników Fundacji oraz osób, z którymi członkowie organów Fundacji lub pracownicy Fundacji pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli („osoby bliskie”).
- Przekazywania majątku na rzecz członków organów Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
- Zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
- Zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub pracownicy Fundacji oraz ich osoby bliskie.
ROZDZIAŁ IV. ORGANY FUNDACJI
§ 15. Organy Statutowe i Władze Fundacji
- Organami Fundacji są:
- Zarząd Fundacji,
- Kapituła Fundacji,
- Komisja Rewizyjna.
- Nie można łączyć funkcji członka Kapituły Fundacji i Zarządu Fundacji.
- Nie można łączyć funkcji członka Komisji Rewizyjnej i Zarządu Fundacji.
- Członkowie Kapituły Fundacji nie mogą pozostawać z członkami Zarządu
i Komisji Rewizyjnej w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa, nie mogą też wobec członków Zarządu pozostawać w stosunku podległości z tytułu zatrudnienia. - Członkowie Zarządu, członkowie Kapituły Fundacji, członkowie Komisji Rewizyjnej nie pobierają wynagrodzenia za udział w pracach tego organu, mogą jednak w uzasadnionych przypadkach otrzymywać zwrot poniesionych i udokumentowanych wydatków związanych z działalnością Fundacji.
- Członkowie Zarządu Fundacji i Komisji Rewizyjnej muszą być osobami nieskazanymi prawomocnym wyrokami sądu i nie mogą być ze sobą spokrewnione.
§ 16. Kompetencje Zarządu Fundacji
- Zarząd Fundacji jest najwyższym organem Fundacji i reprezentuje Fundację na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu Fundacji należy:
- zmiana celów i statutu Fundacji,
- likwidacja Fundacji lub jej połączenie z inną fundacją,
- powoływanie i odwoływanie członków Kapituły Fundacji,
- zwoływanie posiedzeń Zarządu Fundacji.
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji;
- opracowywanie rocznych budżetów i planów działania oraz sprawozdań przewidujących i uwzględniających politykę inwestycyjną Fundacji i przychody uzyskiwane wskutek jej prowadzenia;
- opracowywanie wieloletnich planów działania Fundacji;
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji;
- zaciąganie zobowiązań w imieniu Fundacji;
- powoływanie oddziałów, zakładów, filii i przedstawicielstw Fundacji;
- przyjmowanie darowizn, spadków, zapisów, subwencji i dotacji.
- Decyzje Zarządu Fundacji podejmowane są w drodze jednomyślnych uchwał.
- Posiedzenie Zarządu Fundacji może być zwołane przez:
- każdego z członków Zarządu z osobna,
- Fundatora.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 2 lit. d. powyżej Zarząd Fundacji, poza upoważnieniem do zwołania posiedzenia Zarządu Fundacji, przyjmuje równocześnie projekty swoich uchwał.
§ 17. Skład Zarządu Fundacji
- Zarząd Fundacji składa się z Prezesa i Wiceprezesa.
- Skład Zarządu Fundacji powołuje Fundator na czas nieoznaczony.
- W skład Zarządu wchodzi Fundator.
- Powołując osobę do składu Zarządu Fundator wskazuje funkcję, jaką dana osoba pełni w składzie Zarządu.
§ 18. Ustanie członkostwa
Członkostwo w Zarządzie ustaje z dniem:
- Śmierci członka Zarządu;
- Odwołania przez Fundatora w szczególności w przypadku:
- złożenia przez członka Zarządu rezygnacji;
- nienależytego wypełniania funkcji członka Zarządu;
- naruszenia postanowień statutu Fundacji;
- trwałej utraty zdolności do sprawowania funkcji na skutek choroby lub ułomności;
- Niepełnienia obowiązków członka Zarządu przez okres dłuższy niż trzy miesiące lub nieuczestniczenia w trzech kolejnych posiedzeniach Zarządu w danym roku kalendarzowym.
§ 19. Kierowanie Zarządem i składanie oświadczeń
- Pracami Zarządu Fundacji kieruje Prezes.
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji w sprawach majątkowych i innych niż majątkowe upoważniony jest:
- Prezes Zarządu – jednoosobowo,
- Wiceprezes Zarządu – jednoosobowo.
§ 20. Uchwały i odpowiedzialność Zarządu Fundacji
- Zarząd ponosi odpowiedzialność za właściwe finansowanie działalności statutowej Fundacji, w tym także za odpowiednie lokowanie jej środków majątkowych, zapewniające przewidywane przychody i trwałość majątku Fundacji.
- Uchwały Zarządu mogą być powzięte, jeżeli jego członkowie zostaną prawidłowo zawiadomieni o posiedzeniu Zarządu.
§ 21. Wynagrodzenie i wydatki
- Członkowie Zarządu Fundacji za swoją pracę nie pobierają wynagrodzenia.
- Umowy o pracę z pracownikami Fundacji podpisuje Prezes Zarządu.
- Wynagrodzenia wypłacane są ze środków Fundacji.
- W uzasadnionych przypadkach członkowie Zarządu, członkowie Kapituły Fundacji, członkowie Komisji Rewizyjnej mogą otrzymywać zwrot poniesionych i udokumentowanych wydatków związanych z działalnością na rzecz Fundacji.
§ 22. Posiedzenia Zarządu Fundacji
- Zebrania Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na miesiąc.
- Zebrania Zarządu zwołuje Prezes Zarządu z własnej inicjatywy lub na wniosek Kapituły Fundacji albo innego członka Zarządu.
- Zebrania Zarządu mogą być prowadzone telefonicznie lub poprzez konferencję z przekazem obrazu i dźwięku, w sposób umożliwiający porozumienie się wszystkich uczestniczących w nim członków. Za miejsce tak przeprowadzonego posiedzenia uznaje się miejsce pobytu prowadzącego zebranie. Protokół z takiego zebrania powinien być podpisany przez wszystkich uczestniczących w nim członków Zarządu.
- Do udziału w posiedzeniu Zarządu Fundacji – na wniosek Fundatora lub Prezesa Fundacji lub Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zaprosić można łącznie lub osobno:
- Przewodniczącego Kapituły Fundacji;
- Sekretarza Kapituły Fundacji;
- Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej;
- innych członków Kapituły Fundacji, gdy wymaga tego interes Fundacji;
- innych członków Komisji Rewizyjnej, gdy wymaga tego interes Fundacji.
§ 23. Kapituła Fundacji
- Kapituła Fundacji jest organem doradczym Fundacji.
- Kapituła składa się z minimum 5 członków.
- Kadencja członków Kapituły Fundacji wynosi 4 lata licząc od dnia powołania.
- Do kompetencji Kapituły Fundacji należy:
a. wyrażanie opinii we wszelkich uznanych przez nią za istotne sprawach w drodze uchwał podejmowanych z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zarządu Fundacji;
b. rekomendowanie Zarządowi Fundacji podejmowanie decyzji o rozpoczęciu współpracy, zakończeniu współpracy oraz innych decyzji związanych z dwustronnymi relacjami pomiędzy podmiotami prawnymi lub osobami fizycznymi w ramach realizacji celów Fundacji;
c. opracowywanie kalendarium przedsięwzięć istotnych do realizacji celów Fundacji;
d. proponowanie Zarządowi Fundacji kandydatów do uzupełnienia składu Kapituły Fundacji;
e. proponowanie Zarządowi Fundacji powołanie oddziałów, zakładów, filii i przedstawicielstw Fundacji;
f. wybieranie ze swojego składu:
i. Przewodniczącego Kapituły,
ii. Sekretarza Kapituły,
iii. członków Komisji Rewizyjnej.
- Członkowie Honorowi Kapituły Fundacji mogą być zapraszani na posiedzenia Kapituły Fundacji przez Przewodniczącego Kapituły Fundacji i mogą mieć głos doradczy nie mogą brać udziału w głosowaniach.
- Kapituła Fundacji może uchwalić Regulamin określający szczegółowo jej organizację i sposób wykonywania czynności.
§ 24. Powołanie Kapituły Fundacji
- Powołanie Kapituły Fundacji następuje na pierwszym Posiedzeniu Zarządu Fundacji zorganizowanym jednak nie później niż w przeciągu 30 dni od daty rejestracji Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.
- Powołani członkowie otrzymują od Zarządu Fundacji Akty Powołania.
§ 25. Ustanie członkostwa w Kapitule Fundacji
- Członkostwo w Kapitule Fundacji ustaje z dniem:
a. odwołania przez Zarząd Fundacji w szczególności w przypadku:
i. nienależytego wypełniania funkcji członka Kapituły Fundacji;
ii. naruszenia postanowień statutu Fundacji;
iii. trwałej utraty zdolności do sprawowania funkcji na skutek choroby lub ułomności;
b. upływu kadencji;
c. śmierci jej członka;
d. złożenia przez niego rezygnacji;
e. dłuższego niż rok niepełnienia obowiązków członka lub nieuczestniczenia w trzech kolejnych posiedzeniach Kapituły Fundacji w danym roku kalendarzowym.
- Odwołanie, o którym mowa w § 25 1 następuje w drodze uchwały Zarządu Fundacji.
§ 26. Osoby funkcyjne w Kapitule Fundacji
- Członkowie Kapituły Fundacji na jej pierwszym posiedzeniu wybierają spośród siebie osoby funkcyjne zgodnie z § 23 ust. 4 lit. f.
- Przewodniczący i Sekretarz Kapituły Fundacji są uprawnieni do występowania w imieniu Kapituły Fundacji w okresach pomiędzy jej posiedzeniami.
§ 27. Kierowanie Kapitułą Fundacji
- Pracami Kapituły Fundacji kieruje jej Przewodniczący.
- Kapituła Fundacji pracuje na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na sześć miesięcy.
- Posiedzenia Kapituły Fundacji zwoływane są przez jej Przewodniczącego lub Sekretarza z własnej inicjatywy lub na wniosek Zarządu Fundacji.
- Posiedzenia Kapituły Fundacji mogą być zwoływane pisemnie lub telefonicznie, elektronicznie albo w formie ustnego zawiadomienia skierowanego bezpośrednio do jej członków.
- Posiedzenia Kapituły Fundacji mogą być prowadzone telefonicznie lub poprzez konferencję z przekazem obrazu i dźwięku, w sposób umożliwiający porozumienie się wszystkich uczestniczących w nim członków. Za miejsce tak przeprowadzonego posiedzenia uznaje się miejsce pobytu prowadzącego to posiedzenie.
- Posiedzenia Kapituły Fundacji są protokołowanie. Protokół z takiego posiedzenia powinien być podpisany przez prowadzącego posiedzenie oraz wyznaczonego przezeń protokolanta.
- W posiedzeniach Kapituły Fundacji mogą uczestniczyć:
a. członkowie Zarządu na wniosek swój lub zaproszenie Przewodniczącego Kapituły Fundacji;
b. Honorowi Członkowie Kapituły Fundacji na zaproszenie Przewodniczącego Kapituły Fundacji;
c. a także inne osoby na zaproszenie Zarządu Fundacji lub Przewodniczącego Kapituły Fundacji.
§ 28. Uchwały Kapituły Fundacji
- Uchwały Kapituły Fundacji zapadają zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy składu Kapituły Fundacji. - W przypadku oddania równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego, a w razie jego nieobecności – głos Sekretarza.
- Uchwały Kapituły Fundacji mogą być podejmowane bez odbycia posiedzenia w drodze głosowania pisemnego również poprzez środki przekazu elektronicznego (e-mail) o ile żaden z jej członków nie zgłosi sprzeciwu co do takiej formy głosowania.
- Uchwały Kapituły Fundacji są kierowane do Zarządu Fundacji.
§ 29. Komisja Rewizyjna
- Członków Komisji Rewizyjnej powołuje Kapituła Fundacji na drodze wyboru większością zwykłą w głosowaniu tajnym na pierwszym swoim posiedzeniu.
- Komisja Rewizyjna jest kolegialnym organem kontroli oraz nadzoru Fundacji ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej.
- Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków:
a. Przewodniczącego;
b. Wiceprzewodniczącego;
c. Sekretarza
4. Członkami Komisji Rewizyjnej nie mogą być: członkowie Zarządu Fundacji, ani Fundator, ani członkowie Kapituły Fundacji pełniący funkcję Przewodniczącego i Sekretarza.
5. Kadencja członków Komisji Rewizyjnej wynosi 4 lata.
6. Członkostwo w Komisji Rewizyjnej ustaje z dniem:
a. odwołania przez Zarząd Fundacji w przypadku:
i. nienależytego wypełniania funkcji członka Kapituły Fundacji;
ii. naruszenia postanowień statutu Fundacji;
iii. trwałej utraty zdolności do sprawowania funkcji na skutek choroby lub ułomności;
b. upływu kadencji;
c. śmierci jej członka;
d. złożenia przez niego rezygnacji;
e. dłuższego niż rok niepełnienia obowiązków członka lub nieuczestniczenia w trzech kolejnych posiedzeniach Komisji Rewizyjnej w danym roku kalendarzowym.
- Odwołanie, o którym mowa w § 29 6 następuje w drodze uchwały Zarządu Fundacji.
- Wybory uzupełniające do składu Komisji Rewizyjnej odbywają się niezwłocznie, tj. podczas najbliższego zebrania członków Kapituły Fundacji.
- Do zadań oraz uprawnień Komisji Rewizyjnej należy:
a. nadzorowanie wszystkich dziedzin działalności Fundacji, a w szczególności sprawdzanie zgodności podejmowanych działań z celami Fundacji,
b. kontrolowanie stanu majątkowego, bilansu i wyników ekonomicznych Fundacji,
c. opiniowanie planów dotyczących działalności Fundacji;
d. składanie wniosków do Zarządu Fundacji;
e. wszczynanie postępowań wyjaśniających;
f. sporządzanie oceny działalności Fundacji.
- Wszelkie wnioski Komisji Rewizyjnej składane są Kapitule Fundacji.
ROZDZIAŁ V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 30. Zmiana Statutu Fundacji
Zmiana statutu Fundacji a w tym i jej celów wymaga Uchwały Specjalnej, którą podejmuje jednogłośnie Zarząd Fundacji w głosowaniu jawnym przy obecności wszystkich jego członków.
§ 31. Połączenie z innymi podmiotami
Połączenie Fundacji z inną fundacją wymaga Uchwały Specjalnej, którą podejmuje Zarząd Fundacji podejmuje Zarząd Fundacji w głosowaniu jawnym przy obecności wszystkich jego członków.
§ 32. Likwidacja Fundacji
- Fundacja ulega likwidacji wobec wyczerpania się jej środków finansowych i majątku oraz braku możliwości pozyskiwania środków finansowych niezbędnych do osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona.
- Likwidacja Fundacji wymaga Uchwały Specjalnej, którą podejmuje jednogłośnie Zarząd Fundacji w głosowaniu jawnym przy obecności wszystkich jego członków.
- Likwidatorem Fundacji jest Zarząd Fundacji.
- Majątek pozostały po likwidacji Fundacji zostanie w całości przeznaczony na cele zbliżone z celami Fundacji określonymi w § 6 Statutu. Zarząd Fundacji podejmując uchwałę o likwidacji wskaże konkretne cele na jaki majątek zostanie przeznaczony.
§ 33. Sprawozdawczość
Fundacja składa organowi nadzoru, określonemu w § 3 Statutu, corocznie sprawozdania ze swej działalności w roku ubiegłym w terminach prawem określonych.
§ 34. Moc prawna
Nowy Statut wchodzi w życie z dniem dokonania wpisu o jego zmianie w Krajowym Rejestrze Sądowym.
STATUT aktualny z dn. 12.03.2021 r. PDF do pobrania
STATUT poprzedni z dn. 21.02.2017 r. PDF do pobrania